Digital Marknadsföring

Öka er försäljning på internet!

Steg 1) Skapa trafik med Sökmotoroptimering (SEO) & Google Adwords (SEM)

Vi börjar med att se till att er hemsida är väloptimerad och tydlig och sätter sedan igång med Sökmotoroptimering (SEO) och Sökordsmarknadsföring (SEM) med te.x. Google Adwords. Målet är att få relevanta och potentiella kunder via topp-placeringar på Google som är helt gratis.

Eftersom SEO är långsiktigt är det ofta smart att samtidigt även arbeta med Sökordsmarknadsföring (Google Adwords) för att direkt få rätt synlighet, för rätt sökord och bud som resulterar i en positiv ROI (Return-On-Investment). Med Google Adwords betalar man varje gång någon klickar på er annons på Google. Här handlar det om att ge ut rätt meddelande till rätt målgrupp som dessutom stödjs av landningssidan de hamnar på efter klicket. Vi ser alltså till att de pengar ni lägger ut används rätt och att ni får en positiv avkastning direkt.

Läs mer om sökmotoroptimering (SEO) > Läs mer om sökordsmarknadsföring (SEM) >

Steg 2) Gör besökare till kunder med konverteringsoptimering (CRO)

Trafik, d.v.s. intresserade besökare är en förutsättning för att sälja eller skapa konvertering på er webbplats eller webbutik. Men hur gör vi för att omvandla dessa till riktiga kunder som dessutom blir återkommande?

Genom konverteringsoptimering analyserar vi hur era besökare beter sig, vi utför A/B tester och ändringar som gör det enklare för era besökare att faktiskt bli kunder. Det kan till exempel handla om att förenkla stegen från kassan till betalning, men även mer avancerade test av hypoteser med bakgrund i psykologi och komplicerad data-analys. För vad är meningen med besökare om de inte utför de mål ni önskar?

Läs mer om konverteringsoptimering (CRO) > Läs mer om webbanalys >

Offertförfrågan

Hur bra synlighet har ni på Google? Är er hemsida användarvänlig?

Få en helt gratis analys med tips och offert skickad via mejl.


Vi ger inte ut dina uppgifter till någon annan

Kurvan ovan är ökningen av den organiska trafiken till Körkortskolan under 3 månader!

Senaste från vår blogg

Konsekvenserna av att inte satsa på Sökmotoroptimering (SEO)

Alexander Bard har tidigare gått ut och och som konsult rådgivit Volkswagen om att de inte bör satsa på sökordsoptimering (Källa: SVD). Ett ganska vågat uttalande som jag tolkar som att Bard inte riktigt förstår konsekvenserna av att inte satsa på SEO. Sök

Google Analytics Guide For Beginners

Google Analytics is definitely the industry standard when it comes to digital analytics and analysing online (and offline) behaviour. Over 10 million websites use GA (Google Analytics) to review their statistics. It's free and people from all skill levels can use it relatively easy. This is my "beginners introduction" to Google Analytics, starting with basics and then digging in a little more i

Google Adwords (PPC) For Beginners

In this article I will teach you the fundamentals of Pay Per Click digital advertising. We will mostly be looking into the flagship product of Google called Adwords.  About 96% of Googles revenue is generated through search advertising which is directly connected to Google Adwords. This product is extremely important especially for small business owners who relay all their marketing on

Konverteringsoptimering och året 2013 inom SEO

Kvällens blogginlägg kommer att handla om konvertering, analys och generella nyheter inom sökbranchen för året. Konverterar er hemsida tillräckligt bra? Får ni ut bästa möjliga ROI? Har ni satt upp tydliga Google Analytics mål och mätningar? Detta är några utav de frågeställningar som vi kommer att ge tips på. Konverteringsgraden brukar skrivas procentuellt ut